Ο γνωστός σκιτσογράφος Πέτρος Χριστούλιας μιλά στο halkida.gr για την ιδέα της φετινής αφίσας της παράστασης του Θεάτρου Χαλκίδας “Ελένη” του Ευριπίδη.
h.gr: Κάθε χρόνο σχεδιάζεις την αφίσα του Θεάτρου Χαλκίδας, φέτος ποια ήταν η έμπνευση ;
Π.Χ.: Για τις χρονιές που το έργο που ανέβαινε ήταν κάποιο αρχαίο δράμα, ξεκινώντας από την πρώτη χρονιά με την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» , είχα υιοθετήσει ένα στιλ που παραπέμπει σε μελανόμορφο αγγείο. Φυσικά η αφήγηση της εικόνας ξεφεύγει συνήθως χρησιμοποιώντας αναχρονισμούς που φέρνουν το θέμα του έργου σε μια πιο σύγχρονη πραγματικότητα.
Έτσι και φέτος στην «Ελένη» με την καθοδήγηση του σκηνοθέτη της παράστασης, Γ. Κατσάνου, κατέληξα σε μια τέτοια αφήγηση. Η γυναίκα είδωλο, σαν μια ντίβα του σινεμά κάθεται προβληματισμένη μπροστά στην αντανάκλασή της στο καμαρίνι της, ενώ η σιλουέτα κάποιου μνηστήρα εμφανίζεται στην πόρτα. Για όποιον έχει υπ’ όψιν του την υπόθεση και το βαθύτερο νόημα του συγκεκριμένου έργου μπορεί να δει την αντιστοιχία.
h.gr: Σαν καλλιτέχνης τι είναι αυτό που θέλεις να δείξεις στον κόσμο;
Π.Χ.: Η συγκεκριμένη δουλειά είναι μια εικόνα για μια αφίσα. Οπότε αυτό που ενδιαφέρει είναι να μεταφέρω καθαρά το μήνυμα τραβώντας φυσικά και την προσοχή.
Αυτό που το στυλιζάρισμα της κλασσικής αρχαιότητας μου προσφέρει είναι αυτή η «γενικότητα» που κάνει τις φόρμες να λειτουργούν σαν σύμβολα που πάνω τους μπορείς εύκολα να προβάλεις έννοιες και αφηγήσεις. Αυτή η «γενικότητα» υπάρχει συνολικά στην τέχνη της αρχαίας Ελλάδας και σίγουρα και στο θέατρο οπότε τουλάχιστον νομίζω ότι είμαι μέσα στο πνεύμα.