Στη προσχολική ηληκία αυξάνεται η παρατηρητικότητα , ενισχύεται η αυτοσυγκέντρωση και η λεπτή κινητικότητα.
Κι ενώ το παιδί αυτής της ηληκίας έχει ιδιαίτερα αναπτυγμένη τη φαντασία του, θα το παρατηρήσουμε πολλές φορές να αναπτύσει συστήματα και στρατηγηκές στα παιχνίδια του. Αυτή λοιπόν είναι η καλύτερη περίοδος να το ενθαρρύνουμε για να μπορέσει να αναπτύξει συγκεκριμένες δεξιότητες , γνώσεις και ικανότητες ! Πως? Επιλέγοντας παιχνίδια όπως :
Κύβους και τουβλάκια που βοηθούν το παιδί να πειραματιστεί και να πάρει τα πρώτα του μαθήματα για το τρόπο που λειτουργεί ο κόσμος γύρω του. Για παράδειγμα εαν ο πύργος που θα φτιάξει είναι ψηλός ή δεν έχει γερές βάσεις θα πέσει .Ακόμη και ο πύργος που γκρεμίζεται είναι ανακάλυψη για το μικρό παιδί!
Φτιάξτε μαζί απλές κατασκευές , εξασφαλίζοντας έτσι στο παιδί ευκαιρίες να παίξει ενώ ταυτόχρονα θα δημιουργεί και θα εκτονώνει τη φαντασία του!
Παζλ , τα οποία συνδέονται με βασικές μαθηματικές έννοιες αφού βοηθούν τα παιδιά να αντιληφθούν την έννοια του αριθμού, της συχνότητας, της επανάληψης . Επίσης έρχονται σε επαφή με την έννοια του όγκου, του χωρού και της βαρύτητας !
Και μη ξεχνάτε !!!Το παιδί θεωρεί κάθε κατασκευή του σημαντικό επίτευγμα . Αυτό σημαίνει ότι έχει ανάγκη από το «μπράβο!» σας !
Δείξτε ενδιαφέρον για ότι κατασκευάζει , κυρίως όταν το ακούτε να σας λέει : «Μαμά κοίτα ! Τι έφτιαξα !» Μην προσπάθητε να μαντέψετε τι είναι! Γιατί εαν δεν μαντέψετε σωστά , μπορεί να απογοητευτεί, ρωτήστε το για να σας πει.
• Σημαντικό τέλος είναι να έχει νόημα αυτό που φτιάχνει το παιδί, γιαυτό δώστε του κάποιο κίνητρο όπως π.χ. «μαυτό που θα φτιάξεις θα στολίσουμε το δωμάτιο σου» ή «έλα να φτιάξουμε ένα δωράκι για τη γιαγιά»!!!