Νέα έρευνα αποκάλυψε ότι το να εκπλαγεί κάποιος ευχάριστα ή να απογοητευτεί από ένα τρόφιμο μπορεί να του αλλάξει τη διάθεση.
Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι το γιαούρτι βανίλια, έκανε τους συμμετέχοντες να αισθάνονται ευτυχισμένοι και ότι γιαούρτια με χαμηλότερο περιεχόμενο σε λιπαρά προκάλεσαν ισχυρότερη θετική συναισθηματική ανταπόκριση. Η ερευνήτρια Jozina Mojet, του Food and Biobased Research, δήλωσε ότι εξεπλάγη όταν ανακάλυψε ότι μετρώντας συναισθήματα μπορούσε να λάβει πληροφορίες για προϊόντα, ανεξάρτητα από το αν άρεσαν στους ανθρώπους, προσθέτοντας ότι αυτού του είδους οι πληροφορίες θα μπορούσαν να είναι πολύτιμες για τις βιομηχανίες τροφίμων.
Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν νέα μέθοδο για να διαπιστώσουν την επίδραση διαφορετικών γιαουρτιών στη διάθεση. Στην έρευνα, 3 ομάδες 24 συμμετεχόντων έλαβαν η καθεμία από ένα ζευγάρι γιαουρτιών για δοκιμή. Τα ζευγάρια προϊόντων ήταν της ίδιας μάρκας και προωθούνταν με τον ίδιο τρόπο αλλά είχαν διαφορετική γεύση και περιεχόμενο σε λιπαρά. Η ερευνητική ομάδα μελέτησε τα συναισθήματα των συμμετεχόντων χρησιμοποιώντας 4 μεθόδους.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το να αρέσει ένα προϊόν ή να είναι κάποιος εξοικειωμένος με αυτό δεν είχε επίδραση στο συναίσθημα. Ωστόσο, αλλαγές σχετικά με το αν τους άρεσε μετά τη δοκιμή του είχαν- το να εκπλαγούν ευχάριστα ή να απογοητευτούν από το τρόφιμο επηρεάζε τη διάθεση. Το γιαούρτι βανίλια προκάλεσε ισχυρή θετική συναισθηματική αντίδραση στηρίζοντας προηγούμενες ενδείξεις ότι το ελαφρύ άρωμα βανίλιας σε μέρη όπως οι χώροι αναμονής στα νοσοκομεία μπορεί να μειώσει την επιθετικότητα και να ενθαρρύνει καλές σχέσεις μεταξύ ασθενών και μεταξύ ασθενών και προσωπικού.
Η έρευνα υπέδειξε ότι η νέα μέθοδος θα μπορούσε να αποτελέσει αποτελεσματικό τρόπο συλλογής πληροφοριών σχετικά με ένα προϊόν πριν κυκλοφορήσει.
Περισσότερα στο: