Φέτος το καλοκαίρι, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή διοργανώνει στην Άνδρο ένα αφιέρωμα σε αυτόν τον ιδιαίτερα σημαντικό ζωγράφο. Ένας φόρος τιμής με δεκάδες έργα που ιχνηλατούν την πορεία του, φωτίζουν κεφάλαια που είχαμε ξεχάσει και κυρίως μαρτυρούν τη δεινότητά του στο σχέδιο και στο χρώμα. Η αναδρομική έκθεση θα ανοίξει την 1η Ιουλίου και θα έχει βέβαια την οργανωτική και καλλιτεχνική αρτιότητα που χαρακτηρίζει το Μουσείο. Ο Διευθυντής του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κυριάκος Κουτσομάλλης, είτε καταπιάνεται με έναν ξένο είτε με έναν Έλληνα δημιουργό, φροντίζει να φτιάχνει ένα αφήγημα που να προσεγγίζει την ουσία αλλά και την προσωπικότητα. Μετά τον Γιάννη Μόραλη, τον Παναγιώτη Τέτση, τη Σοφία Βάρη, τον Γιώργο Ζογγολόπουλο, έφτασε η ώρα να παρουσιαστούν τα έργα του Δημήτρη Μυταρά. Εκτός από διακεκριμένος ζωγράφος –ιδιότητα με την οποίο όλοι τον γνωρίζουμε–, υπήρξε και ποιητής, ταλαντούχος σκηνογράφος, ενδυματολόγος, εικονογράφος, σχεδιαστής διακοσμητικών παραστάσεων και εξαιρετικός δάσκαλος. Σκοπός τού αφιερώματος είναι να αναδειχθούν τόσο η θεματική πολυμέρεια όσο και η τεχνοτροπική ποικιλομορφία και επιδεξιότητα σε κάθε έκφανση του ταλέντου του.
Η έκθεση ξεκινά από την πρώιμη νεανική περίοδο, η οποία χαρακτηρίζεται από μια εντυπωσιακή ωριμότητα. Υστερα θα εστιάσει σε δύο θεματικές που θα απασχολήσουν τον καλλιτέχνη από τις αρχές του 1960 έως και τον θάνατό του. Πρόκειται για τους καθρέφτες και τα πορτρέτα. Η έλευση της δικτατορίας στην Ελλάδα ήταν ένα γεγονός που άλλαξε τον ρουν της τέχνης του Μυταρά. Χρησιμοποίησε το πινέλο του για να καταγγείλει τα τεκταινόμενα, μέσα από τα «Επιτύμβια» και τα «Ντοκουμέντα». Πέρα από τη σκοτεινή αυτή περίοδο, η βία θα συνεχίσει να κυριαρχεί στο έργο του με τις μοτοσικλέτες, τα δυστυχήματα, τα αλλοιωμένα από τον άνθρωπο τοπία. Από το αφιέρωμα δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι γυναικείες μορφές, όπως και η απρόσμενη ενότητα με τα αδέσποτα σκυλιά, στα οποία αφιέρωσε πολλά έργα.
Πηγή: kathimerini.gr