Στην πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου που θα βοηθήσει στην προετοιμασία και διεξαγωγή του μεγάλου οδικού έργου της Παράκαμψης Χαλκίδας προχωρά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Σε σχετικό διαγωνισμό ο οποίος ξεκινά καλέστηκαν συνολικά 4 εταιρείες του κλάδου: ADT ΩΜΕΓΑ, OBERMEYER HELLAS, ΔΟΜΗ και GTB ΑΝΟΔΟΣ.
Για την ολοκλήρωση της ωρίμανσης του έργου για τη δημοπράτηση αυτού είναι αναγκαία και απαιτείται η εκτέλεση συμπληρωματικών μελετών που περιλαμβάνουν: α) την εκτέλεση αναγκαίων συμπληρωματικών γεωτεχνικών ερευνών, β) την εκπόνηση των αναγκαίων συμπληρωματικών μελετών (στατικών, γεωτεχνικών, τοπογραφικών, συγκοινωνιακών και υδραυλικών) καθώς και γ) την σύνταξη ολοκλήρωση των Τευχών Δημοπράτησης συμπεριλαμβάνοντας και το τμήμα: «Σύνδεση Βόρειας-Νότιας Εύβοιας».
Στο υπουργείο μελετάται η βέλτιστη λύση για την προώθηση και υλοποίηση του έργου και μεταξύ άλλων εξετάζεται η λύση του έργου-ΣΔΙΤ, ή ένταξη στο ΕΣΠΑ 2021-2027. Να θυμίσουμε ότι πρόκειται για ένα από τα έργα που δεν πέρασε στις χρηματοδοτήσεις του Ταμείου Ανάκαμψης.
Το έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας έχει χαρακτηριστεί από παράγοντες της αγοράς ως ένα δύσκολο έργο χρηματοδοτικά καθώς δεν πληροί τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφορικά με τις απαιτούμενες ροές. Ως εκ τούτου εξετάζονται ενδελεχώς όλοι οι παράμετροι προκειμένου να βρεθεί η χρυσή τομή και να καταφέρει το έργο να υλοποιηθεί.
Για τους κατοίκους της Χαλκίδας αλλά και της Εύβοιας, η Παράκαμψη Χαλκίδας είναι ένα κρίσιμο έργο που θα μειώσει σημαντικά τις αποστάσεις και θα βοηθήσει στην αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας. Η προσπάθεια υλοποίησης του ξεκινά από τη δεκαετία του 2000, μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, ωστόσο ποτέ δεν έφτασε στο σημείο να περάσει σε υλοποίηση.
Τι πρόκειται να κατασκευαστεί
Η παράκαμψη Χαλκίδας, που αποτελεί αυτονόητη συνέχεια -επέκταση του αυτοκινητοδρόμου Σχηματαρίου-Χαλκίδας, θα συνδέσει το Βόρειο με τον Νότιο Άξονα της Εύβοιας, παρακάμπτοντας ανατολικά την πόλη της Χαλκίδας. Με αυτόν τον τρόπο θα επιτευχθεί αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας και της Ν. Αρτάκης, ενώ αναμένεται να έχει καθοριστική συμβολή στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη ολόκληρης της περιφέρειας.
Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, το κόστος του έργου, εκτιμάται σε 200εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) που αναλύεται ως εξής: Ν.Λάμψακος-Ψαχνά 165εκατ.ευρώ, Παράκαμψη Ψαχνών 10εκατ.ευρώ. Επίσης προβλέπεται ένα επιπλέον κονδύλι 30εκατ.ευρώ για απαλλοτριώσεις.
Το μήκος του έργου είναι 25,6χλμ εκ των οποίων η Παράκαμψη Ψαχνών είναι 4,6χλμ (έχει πέρας την οδό Ψαχνών-Ιστιαίας). Ως προαίρεση στο έργο και όχι στο κυρίως αντικείμενο του, θα ενταχθεί το τμήμα Γέφυρα Ευρύπου-Νέα Λάμψακος με μηκος περίπου 5χλμ. και κόστος περίπου 25εκατ.ευρώ.
ΠΗΓΗ: ypodomes.com