Μεγάλη ήταν η προσέλευση των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιαςκαι της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην ημερίδα που πραγματοποίησαν από κοινού η ΕΛΜΕ Εύβοιας και ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας, τη Δευτέρα 24/2/2014, στο Συνεδριακό Κέντρο της Περιφερειακής Ενότητας, με θέμα τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης μέσα από το τρίπτυχο Αξιολόγηση-My School-Νέο Λύκειο, και προσκεκλημένους ομιλητές τον ομότιμο καθηγητή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ.Μαυρογιώργο Γεώργιο, τον πρόεδρο του ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ κ.Παύλο Χαραμή, τον ειδικό γραμματέα της ΔΟΕ κ. Σταύρο Πετράκηκαι το μέλος του Δ.Σ. της ΔΟΕ κ. Θεοδώρα Δριμάλα. Τόσο οι πανεπιστημιακοί-ερευνητές όσο και οι συνδικαλιστές τόνισαν ότι η επίθεση που δέχεται το δημόσιο σχολείο μέσα από μια σειρά μέτρων είναι πρωτοφανής και πρέπει να βρει κοινό μέτωπο αντιμετώπισης όσο και στους γονείς και τους μαθητές. Αναφορικά με τη αξιολόγηση που προωθεί το Υπουργείο, η κοινή συνισταμένη όλων των ομιλητών ήταν ότι η συγκεκριμένη αξιολόγηση, όπως και κάθε αξιολόγηση που δεν συνοδεύεται από γενναία επιμόρφωση αλλά αντίθετα συμβαίνει μέσα σε ένα περιβάλλον οικονομικής κρίσης με κατακόρυφη μείωση των δαπανών για την Παιδεία, πάγωμα των προσλήψεων και απολύσεις καθώς και μια σειρά από καταργήσεις υποστηρικτικών για τη λειτουργία του σχολείου δομών (ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη, παράλληλα τμήματαένταξης κ.ά.), καθόλου δεν θα λειτουργήσει επ’ ωφελεία τηςεκπαίδευσης αλλά μόνο στη συρρίκνωση του δημόσιου αγαθού της Παιδείας θα οδηγήσει. Όλοι οι ομιλητές κατέτειναν στο ότι η αξιολόγηση που επιχειρείται στο ελληνικό σχολείο είναι η πιο συντηρητική κι αυταρχική εκδοχή που σχεδιάστηκε ποτέ και ότι παρουσιάζει τα χαρακτηριστικά μιας ολοκληρωτικής επιτήρησης και ιδιότυπης αστυνόμευσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.Σκοπός της είναι η υποστήριξη και προώθηση πολιτικών της αγοράς στο σχολείο και η πειθάρχηση των εκπαιδευτικών στις επιλογές της συγκεκριμένης πολιτικής. Οι εκπαιδευτικοί όμως είναι εκείνοι που έχουν τη δύναμη και την εξουσία να αναλαμβάνουν την πρωτοβουλία της δράσης και να προστατεύουν την εκπαίδευση απότο δίδυμο αξιολόγησης-αγοράς που απειλεί και να υπερασπίζονται ένα σχολείο ουσιαστικής παιδείας για όλους. Ο ανταρτοπόλεμοςστον οποίο είχαν εμπλακεί, τριάντα δύο χρόνια τώρα, με τους εξουσιαστικούς μηχανισμούς, είναι μια παρακαταθήκη για το «νέομέτωπο» που καλούνται να συγκροτήσουν, για νέες συλλογικότητες και νέες αντιστάσεις, μέσα στη δίνη του μνημονίου, της ανεργίας,των απολύσεων, των περικοπών και της φτώχειας. Τριάντα δύο χρόνια χωρίς επιθεωρητές και γραφειοκράτες ελεγκτές και αξιολογητές είναι, έτσι κι αλλιώς, μια μεγάλη νίκη του δημόσιου σχολείου. Είναι αυτή που δείχνει το δρόμο, απέναντι στη δίδυμη ολοκληρωτική επίθεση που επιχειρείται. Είναι χρέος όλων των εκπαιδευτικών να ορθώσουν ανάστημα και να δημιουργήσουν ένα προστατευτικό κλοιό υπεράσπισης του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου.
ΕτικέτεςΤΥΠΟΥ
Δείτε επίσης
Εγγραφές νέων μελών στη Φιλαρμονική Ορχήστρα
Ο Δημοτικός Οργανισμός Άθλησης Πολιτισμού και Περιβάλλοντος Χαλκίδας (ΔΟΑΠΠΕΧ) σας ενημερώνει ότι στα πλαίσια των …