Οι φορείς της Εύβοιας συναντήθηκαν στη Χαλκίδα, την Πέμπτη 7 Μαρτίου 2013 και ασχολήθηκαν για ακόμα μια φορά με το απαράδεκτο και φονικό βασικό οδικό δίκτυο της Εύβοιας
που είναι ο διαμήκης άξονας, ο οποίος διατρέχει όλο το Νομό, από το Βόρειο άκρο μέχρι το Νότιο.
Για δεκαετίες, η Εύβοια μετρά συνεχώς νεκρούς και τραυματίες, αφού για 70 και πλέον χρόνια δεν έχει κατασκευαστεί κανένα αξιόλογο έργο, για να βελτιώσει στοιχειωδώς την οδική ασφάλεια και να διευκολύνει την κυκλοφορία των κατοίκων, αλλά και των χιλιάδων επισκεπτών από το λεκανοπέδιο της Αττικής.
Σήμερα, όπως παραδέχονται όλοι οι αρμόδιοι, η παράκαμψη ΧΑΛΚΙΔΑΣ είναι σε επίπεδο χώρας το πλέον ώριμο έργο από πλευράς μελέτης για άμεση δημοπράτηση και κατασκευή.
Η παράκαμψη ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ έχει δημοπρατηθεί και έχει ανατεθεί σε ανάδοχο πριν αρκετό διάστημα, αλλά δεν έχει αρχίσει η κατασκευή της λόγω έλλειψης πιστώσεων, όπως ισχυρίζεται, η αρμόδια Υπηρεσία του τ. Υπουργείου Υποδομών.
Σύμφωνα με το έγγραφο Α.Π. Δ 18.1/46813/1158/13.11.12 του Γεν. Γραμματέα Μεταφορών, ο διαμήκης άξονας της Εύβοιας, είναι ένα από τα νέα τμήματα – δίκτυα που έχουν ενταχθεί στους χάρτες παραρτήματος της πρότασης κανονισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, για την ανάπτυξη του ΔΕΔ-Μ και αυτό συνεπάγεται τη δυνατότητα χρηματοδότησής του από το Ταμείο Συνοχής, τόσο κατά την τρέχουσα, όσο και στην επόμενη προγραμματική περίοδο, κάτι που μέχρι σήμερα δεν ήταν εφικτό.
Επομένως και τα δύο έργα, που προαναφέρθηκαν, δηλαδή οι παρακάμψεις ΧΑΛΚΙΔΑΣ και ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ μπορούν χωρίς καθυστέρηση να προχωρήσουν.
Το ίδιο ισχύει και για την παράκαμψη ΑΜΑΡΥΝΘΟΥ, η μελέτη της οποίας ολοκληρώθηκε, στον ίδιο περίπου χρόνο με την παράκαμψη ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ, αλλά δεν προχώρησε λόγω της οικονομικής κρίσης που στο μεταξύ εμφανίστηκε.
Ώριμη μελετητικά είναι και η παράκαμψη ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ, αν οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Στερεάς και του τ. Υπουργείου Υποδομών, προχωρήσουν στις εγκρίσεις που αναμένονται.
Κύριοι Υπουργοί, πρέπει να κατανοηθεί από όλους τους αρμόδιους ότι ο Νομός της Εύβοιας έχει παραμεληθεί από την Πολιτεία στον τομέα κυρίως των υποδομών οδοποιίας.
Πρέπει επίσης να κατανοηθεί, ότι η Εύβοια είναι από τους μεγαλύτερους Νομούς της χώρας, με πληθυσμό άνω των 200.000 κατοίκων και ο μεγαλύτερος στην Περιφέρεια Στερεάς. Δικαιούται και για αυτό το λόγο να αποκτήσει ένα σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο.
Η γεωγραφική θέση της Εύβοιας, την καθιστά τόπο υποδοχής χιλιάδων κατοίκων της Αττικής που αναζητούν λίγη ξεκούραση και αλλαγή περιβάλλοντος.
Η έλλειψη όμως των υποδομών οδοποιίας, δυσκολεύει σε μεγάλο βαθμό αυτή την αυτονόητη λειτουργία της Εύβοιας, ως ο πλησιέστερος προς την Αττική προορισμός.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, οι φορείς της Εύβοιας, αποφάσισαν από κοινού να ζητήσουν από την Πολιτεία να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της.
Επειδή υπάρχουν οι προϋποθέσεις που απαιτούνται, για την προώθηση των έργων, οι οποίες δεν υπήρχαν το προηγούμενο διάστημα.
Επειδή το πρόβλημα αφορά στη ζωή και στην υγεία των κατοίκων και των επισκεπτών, αλλά και στην ανάπτυξη του τόπου, οι εκπρόσωποι όλων των κοινωνικών φορέων της Εύβοιας αποφασίσαμε:
– Να ζητήσουμε τη συνάντηση αντιπροσωπείας των φορέων με τον Υπουργό και τον Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, με σκοπό να θέσουμε και προφορικά το πρόβλημα και κυρίως να μας δοθούν συγκεκριμένες απαντήσεις.
– Αν μεσολαβήσει εύλογο χρονικό διάστημα χωρίς θετικές απαντήσεις, είμαστε υποχρεωμένοι να προχωρήσουμε σε άλλες ενέργειες στα πλαίσια του νόμου και των υποχρεώσεών μας προς τους πολίτες.
Για τη Συντονιστική Επιτροπή των Φορέων
Ο Αντιπεριφερειάρχης Εύβοιας
Αθανάσιος Μπουραντάς |
Ο Δήμαρχος Χαλκιδέων
Αθανάσιος Ζεμπίλης |
Ο Δήμαρχος Διρφύων-Μεσσαπίων
Ιωάννης Μπουροδήμος |