Τέσσερα φιλμ από την Ελλάδα επιλέχθηκαν φέτος για το τμήμα Short Film Corner του γαλλικού φεστιβάλ.
Πάνε μόλις τρία χρόνια που το περιώνυμο κινηματογραφικό φεστιβάλ των Καννών ενέταξε στο πρόγραμμά του τη μικρομηκάδικη δημιουργία. Το παράλληλο τμήμα Cannes Short Film διαθέτει διαγωνιστικό σκέλος, αλλά και το «χαλαρότερο» Short Film Corner, μια φιλόξενη, δηλαδή, γωνιά όπου φερέλπιδες κινηματογραφιστές ή πιστοί ρέκτες της μικρής φιλμικής φόρμας συστήνουν τη δουλειά τους. Στο πλαίσιο, λοιπόν, αυτής της μικρομηκάδικης γωνιάς τέσσερις ελληνικές ταινίες θα παρουσιαστούν στο φετινό 67ο Φεστιβάλ των Καννών. Είναι το «Free Camping» των Βάγιας Δανιηλίδου και Κωνσταντίνου Τοπάλη που αφηγείται την ιστορία ενός νεαρού ζευγαριού Ελλήνων, που ζει κι εργάζεται στην Ολλανδία, κι έρχεται να περάσει τις καλοκαιρινές διακοπές του στα πάτρια με ελεύθερη κατασκήνωση σε ερημική παραλία. Και το πόσο επίκαιρο γίνεται αίφνης το ταινιάκι, υπό το φως του ολέθριου προωθούμενου νομοσχεδίου περί αιγιαλού του ΥΠΟΙΚ, είναι αυταπόδεικτο… Πιο αφαιρετικό, το «Άγνωστο π» της Ισμήνης Δασκαρόλη διαρθρώνεται σε πέντε μέρη –Γένεση, Γνώση, Παράδοση, Φόρος, Αναγνώριση– και πραγματεύεται τη ρήξη μιας αρχετυπικής γυναίκας με το παρόν και το παρελθόν της ανθρωπότητας. Βραβευμένο για τα σκηνικά και κοστούμια του στο περσινό φεστιβάλ Δράμας, το «Memory Reloaded» των Δέσποινας Χαραλάμπους και Πάνου Παππά είναι ένα φιλμ επιστημονικής φαντασίας που καταπιάνεται με τη γνώση, τη μνήμη και τη λήθη, μέσα από την ιστορία του Νίχμον και της Λάρα. Τέλος, το «Ο ήλιος κι ο βοριάς» του Θανάση Νεοφώτιστου εμπνέεται από τον γνωστό μύθο του Αισώπου (περί προσέγγισης «με το μαλακό») και χρησιμοποιεί ως «σενάριο» το ομότιτλο ποίημα του Γεώργιου Δροσίνη αντικαθιστώντας, όμως, τον γέρο γεωργό του ποιήματος με μια νέα γυναίκα που περιδιαβαίνει τις εξοχές.
Πηγή:tospirto.net